دوشنبه 1395/10/27
کد : 55901

كتاب «از نماز بيشتر بدانيم» منتشر شد

مدير انتشارات دارالحديث از انتشار كتاب «از نماز بيشتر بدانيم» خبر داد.

پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث به نقل از فارس ـ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به مشخصات کتاب از نماز بیشتر بدانیم، اظهار کرد: این کتاب از ۱۲ بخش تشکیل شده که عناوین برخی از بخش ها عبارتند از: تشریع نماز، صورت یا شکل نماز، اوقات نماز، اجزای نماز، اهمیت نماز، آثار و برکات نماز تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ مراقبت از نماز،‌ آداب نماز، قبولی نماز، سبک شماردن نماز، بی‌مبالاتی در ادای نماز و مسائل اختلافی بین شیعه و سنی از دیگر عناوین فصول این کتاب است.

معاون فرهنگی و هنری دارالحدیث بیان کرد: متأسفانه گاهی مشاهده  می شود که نماز در بین اقشار مختلف مردم عزیز و مؤمن، بویژه جوانان مورد کم لطفی و بی مهری قرار گرفته و یا می گیرد.

وی افزود: اینکه عامل این کم توجهی چیست خود بحث مستقلی طلب می کند و یکی از عوامل اصلی آن بی مهری به مساجد آنگونه که شایسته و بایسته است بوده است.

مدیرعامل انتشارات دارالحدیث تصریح کرد: پرسش های زیادی در باره نماز وجود دارد که ذهن جوان را به خود مشغول ساخته و بی پاسخ ماندن آن پرسش ها به طور طبیعی انگیزه جوان را از توجه به نماز و اهتمام به آن کاهش می دهد.

                                         

حجت الاسلام سبحانی نیا گفت: وجود این پرسشها، باعث شد کتابی در این موضوع با اتکاء به منابع معتبر روایی و قرآنی به ویژه کتاب دو جلدی شناخت نامه نماز که توسط انتشارات دارالحدیث منتشر شده تدوین شود.

سبحانی نیا ادامه داد: چهل پرسش پر تکرار در باره نماز رصد گردید و با بیانی نسبتا روان و البته کوتاه پاسخ داده شد.  امید وارم این اثر مورد توجه جوانان قرارگیرد.

دکتر سبحانی نیا از مراکزی چون دانشگاه ها و دبیرستانها و حتی مساجد دعوت کرد تا اگر دغدغه نماز جوانان را دارند در جهت تشویق آنان و پاسخگویی به پرسش های آنان برآیند

مؤلف کتاب از نماز بیشتر بدانیم گفت این اثر کتاب مناسبی برای جوانان بویژه دبیرستانیها و دانشجویان عزیز خواهد بود. البته برای ائمه جماعات نیز سودمند است و آنان را در ارائه پاسخ به پرسش مخاطبان خود در باره نماز توانمندتر خواهد ساخت .

وی در پایان برگزاری مسابقه کتابخوانی از این کتاب را روشی کارآمد در تشویق جوانان به مطالعه آن دانست.  

                    

 

منبع :