تاريخ انتشار: شنبه 1396/2/23
کد خبر: 58954
استقبال مردم از غرفه های کتاب دارالحدیث در نمایشگاه بین المللی کتاب

استقبال مردم از غرفه های کتاب دارالحدیث در نمایشگاه بین المللی کتاب

انتشارات دارالحدیث در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهرآن با برپایی سه غرفه ی کتاب دربخش عمومی، کودک و نوجوان و ناشران عرب، شرکت کرده که با استقبال چشمگیر علاقمندان به کتاب مواجه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث؛ این روزها نمایشگاه شهر آفتاب تهران میزبان بسیاری از ناشران داخلی و خارجی است.

سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امسال نیز همچون سال های پیش با استقبال گسترده مردم و علاقمندان به کتاب و کتاب خوانی مواجه شده است.

در نمایشگاه کتاب امسال، انتشارات  دارالحدیث از این میان ۳۲۲ ناشر از استان قم، موفق به کسب عنوان ناشر برگزیده سال در بخش عمومی شد وغرفه کتاب دارالحدیث، همانند سالیان گذشته حضور چشمگیری داشته و میزبان بسیاری از اهالی قلم و فرهنگ است.

انتشارات دارالحدیث در سی امین نمایشگاه کتاب تهرآن با سه غرفه شرکت کرده است:

غرفه کتاب های عمومی در سالن A۴ راهروی ۴ غرفه ۱۴

برای اولین بارغرفه کتاب کودک و نوجوان سالنB۴ غرفه ۷۲

برای اولین بارغرفه ناشران عربی سالن E۴ غرفه ۹۰

غرفه جدید کودک و نوجوان انتشارات دارالحدیث، با عنوان مجموعه کتاب های «شبنم» با خیل مراجعان و علاقمندان مواجه شده است.

خانم مشتاقی مسؤل فروش غرفه کتاب کودک، در گفتگو با خبرنگار ما گفت: درخواست اکثر بازدید کنندگان از کتاب های کودک با مضامین حدیثی در قالب شعر و داستان است.

وی افزود: استقبال از کتاب های زندگینامه اهل بیت(ع) و خصوصا کتاب های امام مهدی (عج) چشمگیر بود و کتاب های مرد بارانی، حرف های ماه و کتاب شعر تولدت مبارک از کتاب هایی در زمینه امام مهدی(عج) همچنین کتاب بسته های گردو(پیامبرو کودکان)، مورد توجه علاقه مندان به کتاب قرار گرفته است.

آقای احمدی حسینی یکی از خریداران کتاب های کودک گفت: از شبکه سراسری رادیو معارف با کتاب های شبنم آشنا شدم و کتاب حکمت نامه کودک نوشته آیت الله ری شهری را نیز قبل تهیه کرده ام.

خانم زمانیان یکی دیگر از بازدیدکنندگان این غرفه بود که با دو دخترش از غرفه کتاب دارالحدیث بازدید کرد. وی گفت: در این غرفه با کتاب های جدید و تازه نشر آشنا شدیم، متاسفانه بروشوری از کتاب های جدید در غرفه وجود نداشت. اما کتاب «چرا با کودکان مهربان باشیم ؟» را تهیه کردم.

آقای شاکری و خانواده اش از خریداران کتاب کودک دارالحدیث بودند. وی گفت: «کتاب تولدت مبارک» و «تو میوه درختی» را برای دو فرزندم خریدم. کتاب های زیادی از آیت الله ری شهری در منزل دارم و این کتاب ها را انتشارات فعال و موفق دارالحدیث تهیه کرده ام.

غلامرضا حیدری ابهری نویسنده کتاب شکوفه های دانایی گفت: قم مرکز معارف دینی است، باید زبان گویای معارف دینی برای همه ی قشرها باشد.

وی افزود: ناشران قم، در حوزه کودک و نوجوان و بخش معارفی می توانند مرکز نشر معارف اهل بیت(ع) برای کل کشور و جهان اسلام  باشند.

حیدری ابهری تصریح کرد: انتشارات دارالحدیث، رشد خوبی داشته و اگر از نظر شکلی و محتوایی جدیت بیشتری داشته باشد و با نیازهای جدید جامعه همسو باشد می تواند موفقیت های بزرگی کسب کند.

بعد از این غرفه سراغ غرفه ی دارالحدیث در سالن کالب های عربی رفتیم.

آقای شعبانی راد یکی از بازدید کنندگان این غرفه گفت: کتاب مدارک فقه اهل السنه علی نهج وسائل الشیعه را از غرفه دارالحدیث تهیه کرده ام. کتاب های دارالحدیث، تصحیح کتاب کافی را پیشتر تهیه کرده بودم. مؤسسه دارالحدیث از نویسندگان پژوهشگر و موفقی در زمینه علوم حدیث بهره می برد و همین امر دلیل موفقیت کتاب های آن است.

آقای یوسفی مسؤل غرفه دارالحدیث در بخش ناشران عرب سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهرآن گفت: این غرفه برای اولین بار برپا شده و ۲۴۰ عنوان کتاب به زبان عربی همراه با ۲۰ درصد تخفیف ارائه شده که استقبال خوبی از آن صورت گرفته،است.

وی افزود:کتب تصحیح مانند اصول کافی، استبصار، تهذیب و نهج البلاغه مورد توجه بازدیدکنندگان بوده است.

آقای حقانی که هر سال از سالن ناشران کتاب های عربی بازدید می کند، در بازدید از کتاب های عربی دارالحدیث گفت: کتاب «تفسیر ابی جارود» را به عنوان منبعی برای پژوهش و مقاله نویسی تهیه کرده ام.

اما غرفه انتشارات دارالحدیث در سالن عمومی نمایشگاه کتاب  تهرآن اقدام به عرضه ۴۰۰ عنوان کتاب کرده که ۷۰ عنوان، تازه های نشر در نمایشگاه امسال عرضه شده است.

آقای گایینی مسؤل غرفه انتشارات دارالحدیث گفت: کتاب های تحکیم خانواده، احادیث پزشکی ، کیمیای محبت، رضایت زناشویی و حکمت نامه فاطمی از جمله کتاب های پرفروش امسال بوده اند.

وی افزود: با توجه به تخفیف های نمایشگاه فرصت مناسبی برای علاقمندان کتاب است و کتاب های این غرفه با تخفیف ۲۰ درصد عرضه می شود.

گفتنی است،۲۶۶۰ ناشران داخلی در نمایشگاه کتاب امسال شرکت کرده اند که از این تعداد۱۵۷۷ناشر در بخش عمومی و بقیه در حوزه کودک و نوجوان، دانشگاهی و کمک آموزشی هستند.

امسال نیز مانند سال گذشته سرویس رایگان باز دید از نمایشگاه کتاب همه روزه از ساعت ۷صبح مقابل مجتمع ناشران به سمت شهر آفتاب و سرویس برگشت نیز تدارک دیده شده است.

سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا ۲۳اردیبهشت ماه ادامه دارد.

منبع :