تاريخ انتشار: پنج شنبه 1396/7/13
کد خبر: 60952
نرم افزار چند رسانه ای ثارالله + معرفی و لینک خرید

نرم افزار چند رسانه ای ثارالله + معرفی و لینک خرید

نرم افزار چند رسانه ای ثارالله روایتی است از ولادت تا امروز امام حسین (ع)براساس دانشنامه چهارده جلدی "امام حسین علیه السلام بر پایه قرآن، حدیث و تاریخ" که به همت مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث ارائه شده است.

برای شناخت بهتر این نرم‌افزار ابتدا نگاهی اجمالی به دانشنامه امام حسین(ع) می‌پردازیم، دانشنامه امام حسین(ع) بر پایه قرآن، حدیث و تاریخ از ۱۵ بخش و ۱۳۷ فصل تشکیل شده است. در این دانشنامه با عناوینی نظیر زندگی خانوادگی امام حسین(ع)، فضیلت‌ها و ویژگی‌های امام حسین(ع)، دلایل امامت امام حسین(ع) و فرزندانش، پیشگویی درباره شهادت امام حسین(ع)، وقایع شهادت امام حسین(ع)، بازتاب شهادت ایشان و یارانش نقش داشتند، پرداخته شده است.


در واقع نرم‌افزار «ثارالله» چکیده‌ای از ۱۴ جلد دانشنامه امام حسین(ع) در قالب چندرسانه‌ای است که می‌توان به ویژگی‌هایی نظیر تصویرسازی ۱۲۰ رویداد مستند از زندگی امام از ولادت تا بعد از شهادت، تولید انیمیشن دو و سه بعدی برای نمایش رخدادها و ارائه اطلس عاشورا در قالب دیجیتال سه بعدی و گویا برای نمایش مسیر حرکت کاروان حسینی اشاره کرد.

نرم‌افزار «ثارالله» دارای ۹ بخش اصلی: ۱-پنجمین خورشید، ۲ـ مسیر سرخ، ۳ـ روز واقعه، ۴ـ از کربلا تا مدینه، ۵ـ زندگی به سبک حسینی(ع)،۶- حکمت‌های حسینی، ۷ـ عبرت‌های حسینی، ۸ـ گنجینه، ۹ـ باز این چه شورش است؟


محور چهار بخش ابتدایی، امام حسین شناسی و روایت‌گری واقعه عظیم عاشورا است و در چهار بخش دوم، راهکار حسینی زیستن ارائه شده است.

در این اثر ایرج رضایی رخدادها را نقل کرده و در صفحه اصلی نیز یک نقشه جامع از بخش‌های ۹گانه نرم‌افزار نمایان می‌شود که به واسطه آن می‌توان به هر جای نرم افزار سفر کرد، در ادامه، به معرفی ۹ بخش اصلی نرم‌افزار «ثارالله» می‌پردازیم:

*پنجمین خورشید:

در این بخش سیری از زندگی امام حسین از ولادت تا پیش از محرم سال ۶۱ هجری قمری در قالب یک خط زمانی داستان‌گونه همراه با تصاویر روایت شده است، این دوران شامل کودکی، ازدواج، فرزندان، روزگار هر یک از خلفا، روزگار امامت و خلافت امیرالمؤمنین و امام حسین(ع) را روایت می‌کند.


*در مسیر سرخ

در مسیر سرخ روایتی از مسیر کاروان امام حسین(ع) از مدینه تا کربلا به مخاطب ارائه می‌شود که از نکات متمایز این بخش، ارائه اطلس عاشورا در قالب سه بعدی و نمایش منزل به منزل حرکت کاروان حسینی و بیان وقایع و رخدادها و معرفی منزلگاه‌های کوچک پرداخته است، در واقع این بخش توسط محمدحسین رجبی دوانی ارائه می‌شود.


*روز واقعه

روز واقعه که قرار است گوشه‌ای از حساس‌ترین لحظه تاریخ یعنی رخداد سرزمین کربلا و روز عاشورا را روایت کند، در چهار بخش اصلی: روز عاشورا، یاران امام، یاران یزید، چینش نظامی به ارائه مطلب می‌پردازد. مخاطب در روز عاشورا از حساس‌ترین لحظات تاریخ از زمان ورود کاروان امام(ع) به سرزمین کربلا تا دو روز پس از روز عاشورا را در قالب تصویر و صدا به نظاره می‌نشیند. روایتگری این قسمت را حجت‌الاسلام سیدمحمود طباطبایی‌نژاد پژوهشگر ارشد دانشنامه امام حسین(ع) بر عهده دارد.

در بخش یاران امام، ویژگی‌ها، رشادت‌های ۱۲ تن از یاران عاشورایی امام حسین در کربلا در قالب انیمیشن، صوت و متن پیش‌ روی مخاطب قرار گرفته است.


در کنار یاران امام، تصویر ۱۲ تن از دشمنان اهل بیت(ع) در عاشورا و بیان سرنوشت آنها به تصویر کشیده شد، همچنین به چینش نظامی، تدابیر و راهبردهای نظامی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در قالب سلسله‌ تصاویر گویا پرداخته است، در بخش چهارم مسیر سرخ کاروان امام به سوی کربلا، پس از آن از کوفه، شام و مدینه به نمایش در آمده است، که در خلال آن نقشه سه‌بعدی به همراه توضیحات منزل به منزل و مشخصات جغرافیایی پیشروی مخاطب قرار گرفته است.

ریحانه‌های دشت خون قسمتی دیگر از بخش چهارم است که زندگی‌نامه، حماسه‌‌آفرینی، خطبه‌ها و رگذشت هشت تن از بانوان حماسه‌ساز عاشورا در قالب صوت، متن و تصویر روایت شده است.

*زندگی به سبک حسین(ع)

پنج نمایش امروزی با بهره‌گیری از ابعاد گوناگون سیره امام حسین(ع) در این قسمت راهکارهایی را ارائه می‌دهد که رعایت آن‌ها می‌تواند گره‌های زندگی امروزی را بگشاید.


*حکمت‌های حسینی

۱۲۵ روایت و حدیث موثق از روایات نقل شده از امام حسین(ع)به همزاه ذکر منبع و ترجمه با دسته‌بندی موضوعی در این بخش در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.


*عبرت‌های حسینی:

مجموعه‌ای پژوهشی و تحلیلی است که پیرامون نهضت حضرت سید‌الشهدا و تطبیق تاریخی آن برگرفته از بیانات امام راحل(ره)، مقام معظم رهبری و استاد شهید مطهری است.

*گنجینه

صوت،‌ تصویر و متن مربوط به اشعار حسینی، زیارت ثارالله، نواهای حسین، کتابخانه(شامل چهار عنوان کتاب: گزیده دانشنامه امام حسین، شهدات‌نامه امام حسین(ج ۱و ۲)، اطلس غدیر و عاشورا) در این قسمت ارائه شده است.


*پرونده ویژه: باز این چه شورش است 

راه رسم و عزاداری برای حضرت سیدالشهدا(ع) و مسائل و شبهات مبتلابه در جامعه به صورت علمی و کاربردی تحلیل و بررسی شده است.

 نرم‌افزار کم‌نظیر «ثارالله» با حضور آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در سال ۱۳۹۳ در قم رونمایی شد.

علاقه‌مندان برای سفارش این نرم‌افزار می‌توانند با مراجعه به فروشگاه مجازی دارالحدیث به آدرس Shop.darolhadith.ir این نرم افزار را خریداری نمایند.