سه شنبه 1396/12/22
کد : 63616

کتاب «نقد و بررسی شبهات درباره نهج‌البلاغه» منتشر شد

«نقد و بررسی شبهات پیرامون نهج‌البلاغه» جدیدترین اثر حجت‌الاسلام محمدکاظم طباطبایی روانه بازار کتاب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، جدیدترین اثر حجت‌الاسلام سیدمحمدکاظم طباطبایی رئیس پژوهشکدۀ علوم و معارف حدیث مؤسسه دارالحدیث از سوی سازمان چاپ و نشر موسسه دارالحدیث چاپ منتشر شد.

در بخشی از این کتاب آمده است:

فصاحت، بلاغت و ادبی بودن نهج‌البلاغه، عامل مهم ماندگاری و اقبال مردم به ویژه اهل‌سنت به این کتاب است که این امر واکنش مخالفان شیعه را در پی داشت، لذا شبهاتی درباره نهج‌البلاغه مطرح شد که این شبهات را می‌توان به دو بخش ۱ـ پیرامون استناد نهج‌البلاغه و ۲ـ پیرامون متون نهج‌البلاغه تقسیم کرد.

سیر تاریخی شبهه‌افکنی در ارتباط با استناد نهج‌البلاغه به دو مرحله تقسیم می‌شود؛ ۱ـ می‌توان گفت اولین نویسنده‌ای که در استناد نهج‌البلاغه شبهه کرده و کلام او به دست ما رسیده، ابن خلّکان (متوفی ۶۱۸ هجری) است و پس از او افرادی این نظرات را به طور مبهم مطرح و تکرار کرده‌اند. ۲ـ در صد سال اخیر، شبهه‌افکنی نسبت به نهج‌البلاغه دوبار گسترش یافته با این تفاوت که به صورت تفصیلی، دقیق تر و منظم‌تر استدلال صورت گرفته است.

این اثر در شمارگان نخست به تعداد ۵۰۰ کتاب منتشر شده است.

قیمت این کتاب ۹۰۰۰ هزار تومان است و علاقه‌مندان جهت تهیه این کتاب می‌توانند به نشانی: قم، خیابان معلم، پلاک ۱۲۵ مراجعه یا با شماره‌ها ۰۲۵۳۷۷۴۰۵۲۳ تماس بگیرند.

منبع :